Netprenorii – noua generatie de antreprenori

Tehnologia, dezvoltarea internetului, inovatia, schimbarile economice, globalizarea sunt factori care au determinat aparitia unei noi generatii de antrepenori, netprenorii. Retelele sociale, revolutia telefoniei mobile, PCurile, comunicarea online toate au contribuit la redefinirea modului in care comunicam, cum ne adresam audientei noastre, cum aducem clientii mai aproape de businessurile pe care le avem. In prezent, peste 2 miliarde de persoane au acces la Internet, ceea ce reprezinta  mai mult de 30 % din totalul populatiei mondiale, iar peste 77 % din indivizii din lume au telefon mobil. Toate acestea reprezinta startul generatiei netprenorilor.
Cea mai noua categorie de antreprenori, avand la baza fenomenul worldwideweb, este formata din tineri cu initiativa care au capacitatea de a vedea „the next big thing”, de a anticipa trenduri, de a veni cu solutii inovatoare, de a folosi instrumentele oferite de Internet pentru a-si dezvolta businessuri. Ei sunt parte din cei care schimba fata societatii asa cum o cunoastem, venind cu idei de afaceri digitale in domenii precum educatie, comunitate, sanatate, comunicare.
Netprenorii pot fi studentii care au idei de schimbare ( sa ne uitam, de pilda, la Mark Zuckerberg, un netprenor cunoscut la nivel mondial sau la fondatorii Google, Larry Paige si Sergey Brin), pot fi intraprenori ( angajati in companii care le permit sa aiba initiativa si sa demareze propriile proiecte) sau pot fi antreprenori consacrati, care isi deschid afaceri in zona online. Lideri ai societatii digitale, acestia sunt agenti ai schimbarii, dar au si capacitatea de a identifica oportunitati si de a crea altele.
Ce ii aduc insa la un loc, fie ca sunt studenti, antreprenori etc? Dincolo de domeniul  in care activeaza si capacitatea de invoare sporita, netprenorii se asemenea prin:

  • Rapiditate
  • Inovatie continua
  • Adaptabilitate
  • Capacitate de a experimenta

Dincolo de a fi niste geeksi sau persoane care stau doar in spatele calculatorului, noua generatie de antreprenori online vin cu o serie de competente si avantaje ( care tin si de pregatire si educatie) care nu sunt legate in mod automat  de a skilluri tehnice ( de exemplu, sa fii inginer software ). Online inseamna o lume diversa, accesibila, in continua schimbare si cu resurse nenumarate pentru a te diferentia. Netprenorii ies din multitudinea de useri si devin voci ai mediului online, pe care il transforma in mai bine cu proiectele pe care el au.

In zilele urmatoare voi publica o serie de interviuri pe care le-am realizat cu o serie de speakeri de la How to web 2012 si cu care am discutat despre antreprenorii online, startupuri, internet si proiecte pe care le realizeaza. Printre acestia se numara Patrick de Laive, co-fondator The Next Web, Mark Pascarella, CEO UberVu si Diane Beisgeier, Program Manager for Mozilla's WebFWD Open Innovation.  Stay tuned! 
Articol publicat initial aici. 

Postări populare