(RO) Interviu despre Product Leaders (un)Conference

Anul acesta, impreuna cu echipa Mozaic Works, am pus la cale prima editie a Product Leaders (un)Conference, primul eveniment din CEE destinat profesionistilor din zona de tech product. 
Mai jos puteti citi un preview al interviului pe care l-am acordat celor de eJobs, unul dintre partenerii evenimentului. 

Click aici pentru a afla toate detaliile pe care le-am oferit despre eveniment, dar si despre ce inseamna sa construiesti tech products, provocari, rolul unui product manager etc. 


***



Peste 200 de participanți, din România, Marea Britanie, Turcia, Suedia și Germania, care ocupă funcții precum: Product Manager, Product Owner, CEO, Product Designer, Business Developer, Business Analyst și Tehnical Manager. Mai mult de 16 speakeri, din Statele Unite ale Americii, Europa și Asia și zeci de povești și studii de caz. Așa arată, în doar câteva cuvinte, cele mai importante informații referitoare la Product Leaders, eveniment dedicat celor pasionați să aducă inovație în produsele tehnologice.


Evenimentul Product Leaders este dedicat Managerilor de Produs, Designerilor de Produs, Analiștilor Business, Fondatorilor de Start-up-uri, Dezvoltatorilor de Business-uri, Testerilor.

„Fiecare speaker va prezenta în sesiunea sa studii de caz. Aceasta a fost principala noastră recomandare în ceea ce privește fiecare prezentare, deoarece favorizăm exemplul personal, fie că vorbim de povești de succes, fie de lecții învățate din greșeli”, spune Steliana Moraru, Marketing & Communication Manager la Mozaic Works, companie care organizează Product Leaders.

Steliana Moraru vorbește, într-un interviu acordat eJobs, despre caracteristicile pe care le are un produs tehnologic de top.

eJobs: Care sunt, în opinia ta, elementele care contribuie la succesul unui produs tehnologic?


Steliana Moraru: Consider că există două perspective către care putem privi: impactul pe care îl au produsele tech asupra utilizatorilor și elementele pe care le oferă. Astfel, ținând cont de prima perspectivă, produsul trebuie să rezolve o problemă reală pe care o au utilizatorii, într-un mod eficient. Acest lucru înseamnă că produsul trebuie să fie ușor de folosit de către utlizatori, în sensul în care le oferă o amintire plăcută a utilizării și aleg să îl folosească cu plăcere de fiecare dată. Mai mult decât atât, îi oferă valoare utilizatorului, fie că vorbim de reducerea costurilor sau de acces la anumite servicii. De asemenea, acesta trebuie să creeze un randament al investiției pentru persoana sau organizația care a realizat respectivul produs.

Din a doua perspectivă, un produs de succes are o calitate superioară și oferă o serie de elemente unice în comparație cu alte produse competitoare. De asemenea, un produs tech are șanse crescute de succes dacă este primul în segmentul său de piață sau acoperă o nevoie pe care alte produse nu au abordat-o.

Povestind cu Davide Scalzo, Product Manager Octopus Lab, din Marea Britanie ne-a spus că: „Succesul depinde de tipul produsului și natura businessului. Unele produse sunt centrate foarte mult pe utilitate, de exemplu sisteme back-office sau site-uri e-commerce precum Amazon. Intenția utilizatorului este să rezolve cât mai repede treaba, astfel încât soluțiile sunt optimizate pentru acest lucru. Pentru aceste tipuri de produse tech este relevant să măsurăm succesul în ceea ce privește timpul de finalizare al acțiunii, activității și alte valori similare. Pentru alte produse, intenția vizează o parte inspirațională – fashion, călătorii, bunuri de lux sau rețele sociale. Aceste produse vizează partea de experiență a utilizatorului. Astfel, valorile pentru aceste produse sunt diferite și legate mai mult de obiectivele de business. Avem, de asemenea, frameworkul propus de Dave McLure –<>– pe care îl consider extrem de util în a oferi o privire de nivel înalt referitor la unde se află businessul și pe ce ar trebuie să ne concentrăm în următorul semestru”.

În ceea ce privește exemple de produse tehnlogice de succes, menționez Hyperloop, companie a lui Elon Musk, care este descrisă ca fiind un mijloc de transport revoluționar, un hibrid între Concorde, proiectil și o tablă de hockey în aer. Pasagerii vor călătorii în capsule care levitează în interiorul unor tuburi masive, înconjurate de perne de aer. Va schimba nu doar modul de a călători, tehnologia, dar și timpul necesar parcurgerii distanțelor. De pildă, călătorii vor putea ajunge de la Londra la Edinburgh în doar 30 de minute, față de șase ore, cât durează în prezent.

eJobs: Când vorbim de un produs tehnologic, cum ai descrie product managerul ideal?

Steliana Moraru: Un product manager ideal știe să asculte piața, să înțeleagă utilizatorii și colegii, are o viziune clară a produsului și, în plus, poate accepta că unele ipoteze sunt greșite, astfel că va schimba planul atunci când este necesar. Știe cum să organizeze informația, să filtreze opiniile care trebuie ascultate și cele care trebuie ignorate. Toate produsele de succes sunt rezultatul învățămintelor trase în urma multor experimente eșuate. Așadar, product managerul ideal reușește să își creeze autoritatea din faptul că greșește mult, învață repede și ajunge la success prin experimente. În fiecare rol există permanent loc de îmbunătățire, pentru că vorbim despre abilități pe care le rafinăm în timp, căutând succesul.

De altfel, povestind cu speakerii de la Product Leaders, aș dori să redau opinia lui Gabriel Steinheardt, CEO Blackbot: „Un product manager trebuie să posede o multitudine de skilluri, printre care gândirea strategică și analiza. Responsabiliățile pot fi diferite de la o companie la alta, însă funcția principală a jobului este de contribui la a aduce valoare pe termen lung, prin crearea produsului respectiv. În ceea ce privește partea de business, consider că product managerii ar trebui să aibă următoarele patru competențe de business: expertiză în domeniu, expertiză funcțională, soft skills și aptitudini strategice. Acest lucru înseamnă să ai experiență specifică industriei, know-how tehnologic, cunoștințe cu privire la procese sau tooluri și tehnici de planificare și marketare a produselor, skilluri non-tehnice – mai ales de comunicare – utilizate în business și planificare pe termen lung, abilitatea de a lua decizii”.


Interviul poate fi citit integral aici

0 comentarii: